← Vaata kõiki postitusi

turundus

SEO analüüsi teostamine ja selle mõistmine
Ian Leman

Ian Leman

SEO analüüsi teostamine ja sellest aru saamine

SEO ehk Search Engine Optimization on üks efektiivsematest turundustaktikatest, sest see on lihtsasti mõõdetav. SEO analüüsi tehes on võimalik jälgida kõike alates sellest, kes, kui palju, veebilehte külastas kuni selleni, kus kasutaja elab ning millistele linkidele ta täpsemalt klikkis. SEO aruande loomisel on võimalik analüüsida oma veebilehe SEO seisundit, SEO tegevuste toimivust ja võtmevaldkondi, et saada väärtuslikku teavet, mis aitab tulevasi SEO strateegiaid paremini kujundada. SEO analüüsi teostamiseks luuakse SEO audit. WebTailor on spetsialiseerunud sellele tehnikale ning esialgu teemegi kliendi ettevõttele SEO analüüsi. 

Milleks on SEO analüüsi vaja?

SEO aruande loomise peamine eesmärk on mõista, mida inimesed veebist otsivad, milliseid sõnu nad kasutavad, milliseid lahendusi nad vajavad ja millist sisu nad soovivad tarbida. Kui oled oma sihtrühma kavatsusest aru saanud, saad sihtrühma jälgides parandada oma veebilehe SEO-d ja luua ühenduse inimestega, kes otsivad veebist sinu pakutavaid lahendusi.

Keskendudes kõigile oma SEO põhimõõdikutele, lood sidusrühmade usalduse ja autoriteedi. Selle tulemuseks on klientidega tervem ja tugevam suhe. Lisaks saab SEO aruande loomisega mõõta oma SEO strateegiate ja taktikate toimivust. Nii on võimalik määrata, millised kampaaniad töötavad kõige paremini ja millised mitte.

Kuidas SEO analüüsi teha?

SEO tööriistu, mida on võimalik kasutada SEO aruannete koostamiseks, on palju - isegi liiga palju. Et valimisprotsessi kergemaks teha, toome välja peamised rakendused SEO analüüsi koostamiseks:  

  1. Google Search Console
  2. Semrush
  3. Ahrefs
  4. Moz

WebTailor on abiks SEO raporti koostamisel ja analüüsi tegemisel. Samuti tegeleme vastavate SEO tehniliste ja sisuliste parandustega, mis aitavad veebilehtedel jõuda Google's esimesele lehele ning tulla välja kindlate märksõnadega. 

Mida SEO analüüs sulle ütleb?

Nüüd, kui oled kursis, mida SEO analüüs endast kujutab, on järgmine oluline samm analüüsi mõistmine. “Sinu veebilehe domeeni autoriteet on 7.” Mida see tähendab? SEO analüüsi tehes tulevad välja terminid, mis näitavad sinu veebilehe SEO olukorda ja arenguvõimalusi ning selleks, et aru saada, mida raport sulle öelda tahab, tuleb nende terminitega lähemalt tutvuda.

##Toome välja peamised terminid, mille mõistmine aitab sul paremini oma SEO-d analüüsida:

Position ranking ehk veebilehe asetus Google-s

Edetabeli positsioonid viitavad veebisaidi lehtede positsioonile otsingumootori tulemuste lehtedel (SERP) antud märksõnade puhul. Veebisaidid, mis on otsingumootori tulemuste lehtedel kõrgemal kohal, saavad suurema tõenäosusega liiklust inimestelt, kes neid märksõnu otsivad.

Backlinks ehk välised lingid

Backlingid on teiste veebilehtede lingid, mis osutavad sinu veebilehele. Backlingid on SEO jaoks olulised, sest need aitavad parandada veebilehe autoriteetsust ja usaldust otsingumootorite suhtes. Backlinkide puhul mängib olulist rolli nende kvaliteet ja asjakohasus, sest selle alusel määratakse veebilehe asetus otsingumootoris.

Orgaaniline liiklus

Orgaaniline liiklus on see, mis jõuab veebilehele orgaanilise otsingumootori tulemuste kaudu, mitte tasulise reklaami kaudu. Tõhus SEO strateegia tulemus, nagu märksõnade uurimine ja optimeerimine, lehe optimeerimine ja linkide loomine.

Clickthrough-rate ehk CTR

Klikkimise määr (CTR) viitab inimeste protsendile, kes klõpsavad ostingulehel või reklaamil olevale lingile, võrreldes seda näinud inimeste koguarvuga. Kõrgem CTR näitab, et veebilehe sisu on konkreetseid märksõnu otsivatele inimestele asjakohane ja väärtuslik. 

CTR= klikid / näitamised

Bounce rate ehk põrkemäär

Bounce rate ehk põrkemäär viitab külastajate protsendile, kes lahkuvad veebilehelt pärast ühe lehe vaatamist. Kõrge bounce rate võib viidata sellele, et veebilehe sisu ei ole külastajate jaoks kaasahaarav ega asjakohane. Põhjuseks võib olla ka see, et veebilehel on raske navigeerida või seda on raske kasutada.

Konversioonimäär

Konversioonimäär ehk conversion rate viitab külastajate protsendile, kes teevad veebilehel soovitud toimingu, näiteks sooritavad ostu või täidavad ära kontaktivormi. Kõrge konversioonimäär näitab, et veebilehe sisu ja kujundus on tõhusad ning aitavad külastajate veenmisele ja konkreetsete toimingute tegemisele kaasa. 

Märksõna volüüm

Otsingumaht viitab sellele, mitu korda teatud märksõna või fraasi otsingumootoris otsitakse. Selle mõistmine on oluline väärtuslike märksõnade tuvastamiseks, mida saab veebilehe sisu loomisel kasutada. Märksõna volüüm annab teada, mitu korda kuus keskmiselt teatud märksõna konkreetses asukohas otsitakse.

Märksõna raskusaste ehk keyword difficulty

Märksõna raskusaste (KD) hindab, kui keeruline oleks antud märksõna korral Google'i esimesel lehel asetust saada. Seda mõõdetakse protsentides skaalal 0–100, mida lähemal on see 100-le, seda raskem on antud märksõnaga esile tulla.

Domeeni autoriteet

Domeeni autoriteet on skoor vahemikus 1 kuni 100, mis näitab veebilehe backlingi profiili tugevust ja autoriteeti. Suurema domeeni autoriteetiga veebilehed on otsingumootori tulemuste lehtedel tõenäolisemalt kõrgemal kohal.

Lehe laadimisaeg

Lehe laadimisaeg viitab sellele, kui palju aega kulub veebisaidi lehtede laadimiseks kasutaja brauseris. Lehtede kiire laadimisaeg on oluline hea kasutuskogemuse pakkumiseks ja otsingumootori paremusjärjestuse parandamiseks. Lehe aeglane laadimisaeg võib negatiivselt mõjutada veebilehe SEO toimivust ja kasutajate seotust.

SEO pealkiri ehk title tag

SEO pealkiri, tuntud ka kui lehe pealkiri või metapealkiri, on mis tahes veebilehe üks olulisemaid elemente. Nagu nimigi ütleb, on see .html-märgend konkreetse veebilehe nimi ning seda võib leida brauseriakna ülaosas ja otsingumootori tulemuste lehtedel. Optimeeritud SEO pealkiri peaks sisaldama lehe sisuga seotud märksõnu, eelistatavalt pealkirja alguses. SEO pealkiri peaks olema kuni 60 tähemärki, siis on see piisavalt sisukas ning Google's tervikuna kuvatud. 

Metakirjeldus

Nagu SEO pealkiri, on ka metakirjeldus .html-märgend, mis on seotud konkreetse lehega. Metakirjelduse eesmärk on kirjeldada lehte ja meelitada kasutajaid otsingumootori tulemuste lehtedel olevatel linkidel klõpsama. Kuigi need kirjeldused ei mõjuta otseselt lehe asetust, võivad need aidata suurendada klikkimise määra. Google kuvab korrektselt metakirjeldusi, mis on kuni 160 tähemärki, muidu jääb tekst poolikuks. Korrektne metakirjeldus tekitab lugejas usaldusväärsust. Metakirjelduse optimeerimise puhul veendu, et igal lehel oleks originaalne ja põhjalik metakirjeldus, mis samuti sisaldab lehel ja SEO pealkirjas olevat põhimärksõna. Sageli on kasulik lisada ka tugev kutse tegevusele (CTA-le), et julgustada kasutajaid lehele klõpsama.

title-tag-and-meta-description.png

Pealkirjad

Pealkirjad on teist tüüpi .html-märgendid, mida kasutatakse lugejate ja otsingumootorite jaoks sisu korraldamiseks. Veebilehel olevad pealkirjad võivad ulatuda H1-st H6-ni, kusjuures H1 on kõige olulisem pealkirjasilt ja 6 on kõige vähem. Google indekseerib ainult H1, H2 ja H3 pealkirju, nii et ülejäänute pealkirjatüüpide kasutamine ei ole vajalik. Üldiselt on kõige parem, kui leheküljel on üks H1-märgend ja sisu korrastatakse nii paljude H2-dega kui vaja.

Järjestuse tegur ehk ranking factor

Järjestuse tegur on mis tahes tüüpi element, mida otsingumootor kasutab lehe järjestuse määramiseks SERP-des. Levinud järjestustegurid on järgmised: kõrgelt tunnustatud veebilehtede backlinkide arv, õigesti kasutatud märksõnad, optimeeritud pealkirjad jne.

Kui tekkis huvi, oma veebilehe SEO vastu, siis võiksid seda kindlasti analüüsida, kas siis omal käel või digiturundusagentuuri abiga. Loe täpsemalt ka WebTailori teist artiklit, kus räägime juba tehnilisemalt SEO-st. Vaata, mida WebTailoris teeme, et sinu veebilehte maksimaalselt optimeerida

Contact hero vector union img

Kontakt

Loome kvaliteetseid veebilehti ning pakume digturunduse täislahendust keskendudes SEO, tasulise reklaami ja e-maili turundusele. Võta meiega ühendust meili teel või

broneeri tasuta 30-minutiline kõne
Grupp

WebTailor on osa DevTailor Groupist, mis arendab mobiilirakendusi, veebirakendusi ja riistvaraprojekte.

Kontakt

Turundus ja müük

ian@webtailor.ee

Make It Bit OÜ

Registrikood

16532093

KMKR nr

EE102519693

Aadress

Laeva 2

Creative Union

10111 Tallinn

Estonia