← Vaata kõiki postitusi

turundus

SEO – millega tegu ja miks seda on vaja?

Ian Leman

SEO – millega tegu ja miks seda on turunduses vaja?

Inimeste tarbimisotsuseid mõjutab nende internetikasutus

Tänapäevases tehnoloogiakeskses maailmas on suur enamik ärisid internetis esindatud kas informatiivse veebilehe või e-poe näol. Inimesed langetavad oma ostuotsuseid suuresti internetist leitava info põhjal ning seega on oluline, et sinu toodet või teenust reklaamiv veebisait tuleks otsingumootorites esmajärjekorras esile. Sellega tegeleb praktika nimega SEO, mis on lühend search engine optimization’ist – see tähendab otsingumootoritele optimeerimist.

Otsingumootoritele hästi kohandatud leht tuleb otsingus esimeste seas esile, kui mitte arvestada veebilehte, mis kasutavad Google Ads teenuseid – nende juures on märge “reklaam”. Kui Google Ads märgisega veebilehed on esimeste seas tänu makstud reklaamile, siis otsingumootoritele optimeeritud leht ilmub esimeste seas orgaaniliselt, mitte makstud viisil.

Laias laastus võib SEO valdkonnad jagada kolmeks: lehesisene SEO, leheväline SEO ja tehniline SEO. Tehniline SEO on seejuures lehesisese SEO üks osa. Lisaks räägitakse SEO puhul orgaanilisest ja mitteorgaanilisest liiklusest.

Lehesisese SEO fookuses on lehe sisutekst

Lehesisene SEO keskendub näiteks sellele, et lehel oleks kasutatud sõnu või väljendeid, mis on ühtlasi ka otsingumootorites enim kasutatavad märksõnad. Populaarsel WordPressil põhinevatel lehtedel kasutatakse tihti mitmesuguseid pluginaid, näiteks Yoast SEO, Rank Math ja teised, et kohandada veebisaidi sisu otsingumootoritele. Pluginad annavad soovitusi, milliseid sõnu ja kus kasutada, et leht otsingumootorites paremini nähtavaks teha. Lisaks võimaldavad pluginad lisada metakirjeldust, mis on tekst, mis otsingutulemustes kirjeldab veebisaiti või mõnda selle alamlehte.

Leheväline SEO seob laiemat internetti sinu lehega

Leheväline SEO seob veebisaidi teiste lehtede ja laiemalt isegi sotsiaalmeediaga - seetõttu on hea, kui lisaks veebilehe omamisele kasutab ettevõte ka sotsiaalmeediat. Lehevälise SEO seisukohast on suurepärane, kui laiemas internetis või sotsiaalmeedias leidub linke, mis toovad  külastajad just sinu lehele. Selline lehtedeülesus võimaldab sinu saiti digitaalses meedias kergemini ära tunda.

Google hindab pidevalt lehe tehnilise SEO näitajaid

Google’i robotid hindavad pidevalt veebilehtede tehnilisi omadusi. Üldiselt hinnatakse tehnilises SEO-s enim lehe kiirust. Mida kiiremini veebilehe erinevad komponendid külastaja jaoks ära laevad, seda kõrgemal on leht Google’i reitingus. Lisaks visuaalsete elementide ilmumise kiirusele on oluline ka see, kui kiiresti muutub leht interaktiivseks ehk juhul kui külastaja saidil näiteks mingile nupule klikib, siis kuvatakse kohe midagi uut (teine leht, rippmenüü või midagi muud). Tehnilist SEO-d mõjutab ka veebilehe sisu struktuur – mida loogilisemalt see kasutaja jaoks üles ehitatud on, seda parem on ka veebilehe tehniline SEO skoor. 

Orgaanilise liikluse tähtsust ei saa alahinnata

SEO puhul tuuakse välja orgaanilise liikluse (organic reach) tähtsust. Orgaaniline liiklus tekib, kui leht kasutab õigeid märksõnu, tõuseb otsingutulemustes ettepoole ja seetõttu jõuavad inimesed hõlpsasti vastavale lehele. Mitteorgaaniline liiklus seevastu tekib tänu tasustatud reklaamidele (paid ads).

Suurem osa inimesi ei liigu kunagi otsingumootorite esimeselt lehelt edasi. See tähendab, et kui sinu veebileht ei tule välja otsingumootori esimesel lehel, siis jääd sa ilma potentsiaalsetest klientidest. Samuti on sul siis raskem suurendada inimeste teadlikkust enda brändist või ettevõttest.

Hea orgaaniline liiklus võimaldab sul kiiremini jõuda suurema külastajate arvu või vaatajaskonnani. Võrreldes tasustatud reklaamide ostmisega on orgaanilisele liiklusele panustamine suuremas pildis odavam, seetõttu on mõttekas panustada kvaliteetse sisu tootmisele ja SEO optimeerimisele nii, et orgaaniline liiklus teie lehele suureneks. Ka tekitab orgaaniline liiklus rohkem usaldusväärsust. 

Millistel äridel on eriti palju kasu tugevast orgaanilisest liiklusest?

Orgaanilisest liiklusest võidavad kõik ärid, kes end internetis esindavad, aga eriti on hästi toimiv orgaaniline liiklus vajalik just järgmistele valdkondadele:

  • Jaekaubandus ja e-poed. E-poed on tavaliselt orgaanilise liikluse tekitamiseks väga hästi optimeeritud. Selle tulemusena on orgaaniline liiklus viimasel kümnendil muutunud jaekaubandusettevõtete jaoks väga oluliseks.
  • Reisimine ja majutusteenused. Kuna enamiku reisisaitide eesmärk on luua otsebroneeringuid ja nad tegutsevad rangete CPA (cost per action, reklaamija poolt defineeritud hind) eesmärkide alusel, on orgaaniline liiklus selle valdkonna jaoks tähtis. - Veelgi enam, turism kipub olema hooajaline äri, mistõttu on vajalik, et orgaaniline liiklus ärile kaasa aitaks.
  • Ilu ja heaolu. Tihti avaldavad esmased orgaanilised otsingutulemused tohutut mõju sellele, mida inimesed otsustavad osta. Ilutööstuses konkureerivad omavahel väga paljud brändid ja tooted, mis tõttu saavad esimesed orgaaniliselt ette tulnud tooted ja teenused tihtipeale “ainuvõidu”.
  • Tehnoloogia. Tehnoloogia on see, mida paljud inimesed liigitavad suurepäraseks näiteks tööstusest, mis vajab head orgaanilist liiklust suure mahu ja konkurentsi tõttu. - Erinevalt mõnest teisest tööstusharust, kus tegeldakse enamaga kui lihtsalt tootega – nagu näiteks reisimine – toetuvad tehnoloogiaettevõtted otsingumootoritele, et oma külastajaid harida pakutava toote või teenuse osas enne, kui külastajad ostuotsuseni jõuavad.
  • Finantsteenused. Nähtavus internetis on finantssektori jaoks ülioluline. Finantssektor sõltub veebist – eriti kui tegemist on investeerimise ja isikliku rahandusega, seega peavad nad orgaaniliste otsingutulemuste kaudu pääsema võimalikult paljude inimesteni.
  • Professionaalide teenused: eraarstid, õigusbürood jne. Iga advokaat teab, kui oluline on saada tugevaid ja asjakohaseid otsingutulemusi, kui tegutseda sellises äris. Mis tahes niši parimad advokaadid võivad olla väga konkurentsivõimelised, kui nad pööravad tähelepanu enda kuvandile ja veebist leitavusele. Loeb nii see, mida advokaadid enda kohta ütlevad, kui ka see, mida teised nende kohta ütlevad. See loogika kehtib ka näiteks meditsiinitöötajate kohta.
  • Tervishoid ja meditsiiniteenused. Tervisetööstus on tarbijate tähelepanu suhtes küllaltki tundlik. Otsingumootorid on selles valdkonnas hea maine säilitamise lahutamatu osa, eriti kui tegemist on meditsiiniliste nõuannetega.
  • Lemmikloomadega seotud teenused. Lemmikloomad on loomulikult osa perekonnast. Ja milline lemmikloomasõber soovib, et see, mis ta veebist leiab, on ebatäpne. Sama kehtib ka veterinaarteenuste kohta – tagage asjakohane info otsingumootorites ja suurendate hõlpsalt oma kliendibaasi.
  • Kinnisvara ja kinnisvaramaaklerid. Kui soovite kinnisvara osta või müüa, võib see, mida Google kinnisvaramaakleri kohta ütleb, olla sama oluline kui see, mida nad ise enda kohta ütlevad või ei ütle. Parim võimalus müügi tegemiseks ja tehingu sõlmimiseks peitub tihti infos, mis Google’is antud kinnisvara või maakleri kohta leidub.
  • Krüptoraha valdkond. Krüptovaluuta ja plokiahel on praegu ühed kõige põnevamad mõisted. Kuna uusi tegijaid selles valdkonnas tekib pidevalt, on sihitud sõnumite kasutamine orgaanilise liikluse tõstmiseks väga oluline.

Kokkuvõte SEO kasutusaladest

Järeldusena võib öelda, et SEO on väga tehniline ja mitmekülgne praktika, mis võimaldab oma veebilehe nähtavust otsingumootori tulemustes suurendada. Kui veebisaidi toimimise seisukohast arvestatakse vajalikul määral kõiki SEO valdkondi, siis saab tagada, et leht on otsingumootorile hästi kohandatud. See omakorda teeb lehe loonud ettevõttele või asutusele paremat reklaami, aitab suurendada müüginumbreid ning üldist tuntust. 

Kasutatud allikad: 1 https://blog.styla.com/en/22-seo-techniques 2 https://xysum.ee/mis-on-seo/ 3 https://www.wpbeginner.com/showcase/9-best-wordpress-seo-plugins-and-tools-that-you-should-use/ 4 https://d-help.com/en/what-is-external-seo/ 5 https://yoast.com/what-is-technical-seo/ 6 https://tenfor.ee/kodulehe-seo-optimeerimine/ 7 https://cobiro.com/blog/organic-reach-and-paid-reach 8 https://ingenia.com/news/2022/06/09/organic-vs.-paid-reach-why-your-business-needs-both/ 9 https://straightupsearch.com/what-industries-need-seo-the-most/

Contact hero vector union img

Kontakt

Loome kvaliteetseid veebilehti ning pakume digturunduse täislahendust keskendudes SEO, tasulise reklaami ja e-maili turundusele. Võta meiega ühendust meili teel või

broneeri tasuta 30-minutiline kõne
Grupp

WebTailor on osa DevTailor Groupist, mis arendab mobiilirakendusi, veebirakendusi ja riistvaraprojekte.

Kontakt

Turundus ja müük

ian@webtailor.ee

Make It Bit OÜ

Registrikood

16532093

KMKR nr

EE102519693

Aadress

Valukoja 8/2

Öpiku maja, D

11415 Tallinn

Estonia