← Vaata kõiki postitusi

turundus

Kuidas panna backlingid enda SEO heaks tööle?

Ian Leman

Kuidas panna backlingid SEO heaks tööle?

Backlingid (tuntud ka kui "sissetulevad lingid" või "ühesuunalised lingid") on lingid ühelt veebilehelt teisele veebilehele. Google ja teised suuremad otsingumootorid peavad backlinke konkreetse lehe "häälteks". Suure arvu backlinkidega lehed positsioneerivad tavaliselt otsingumootori orgaanilises järjestuses kõrgemal kohal ning seetõttu on SEO märgatavalt parem.

Miks on backlingid SEO-s olulised?

Mida rohkem kvaliteetseid backlinke lehel on, seda kõrgemal see otsingumootoris asetseb. Backlinkide olemasolu on Google'i üks olulisemaid järjestuse tegureid ning backlinkide kasutamine näitab ka teiste suuremate otsingumootorite silmis usaldusväärsust. Iga “hääl” viitab sellele, et sisu on väärtuslik ja teistele kasulik. Seega, kui soovite, et teie veebileht positsioneeriks Google'i otsingutulemustes kõrgel kohal, siis peate kindlasti keskenduma backlinkide loomisele. 

Peamised viisid, kuidas linkimine SEO puhul toimib:

1. Linkide küsimine

Linkide küsimine tähendab, et võtate teise veebilehega aktiivselt ühendust ja palute neil linkida teie veebilehele. Võite paluda neil linkida blogipostitusi, e-raamatuid, visuaalsed varasid (nt infograafikuid) või pilte, case-studysid, originaaluuringuid ja andmeid jne.

2. Ise linkide lisamine

Linkide lisamine tähendab teisele veebilehele minemist ja lingi käsitsi lisamist. Näiteks on võimalik käsitsi lisada linke sotsiaalmeedia profiilile, ärikataloogidele, erinevatele foorumitele ja Q&A saitidele (nt Quora), blogi kommentaaridele, kasutajaprofiili lehtedele jne.

NB! SEO linkide käsitsi lisamine on üks lihtsamaid, aga ka kõige vähem tõhusaid viise linkide loomiseks. 

Seda tüüpi lingid pärinevad sageli madala kvaliteediga allikatest ehk sellistest, millele Google ei taha liiga palju tähelepanu pöörata. Seda sellepärast, et need backlingid on ise tekitatud, selle taga ei ole teiste soovitusi ega usaldusväärsust. Kuna isetekitatud lingid ei ole toimetuslikult antud (lingid, mida te ei küsi), on neil vähem kaalu kui muud tüüpi linkidel. Parim valik on oma lingid välja teenida.

3. Linkide väljateenimine

Linkide väljateenimine tähendab, et teised veebilehed lingivad teie veebilehe ilma, et olete seda küsinud. Parim viis linkide teenimiseks on kvaliteetse sisu loomine, mida inimesed soovivad linkida. Lingid tekivad loomulikult, kui keegi soovib millelegi ressursina või kasuliku lisalugemisena linkida.

Sisu, millele inimesed kipuvad linkima: 

  • Visuaalsed varad (infograafikud, tabelid, diagrammid jne)
  • Originaaluuringud ja andmed (tööstusuuringud, küsitlused, patenteeritud uuringud jne)
  • Veebitööriistad ja kalkulaatorid
  • Põhjalikud juhendid ja õpetused

Linkimine: kuidas tuvastada hea SEO backlink?

Oluline on aru saada, mis teeb ühest lingist hea või halva lingi, siis saate keskenduda linkide loomisele, mis parandavad nähtavust Google's.

1. Veebilehe autoriteet

Authority” on SEO mõiste, mis viitab veebilehe üldisele kvaliteedile. Mida kõrgem on lehe skoor, seda suurem kaal võib olla selle backlinkidel. Seega on kõrge autoriteediga veebilehe link sageli väärtuslikum. Mis tähendab, et see võib aidata veebilehel kõrgemat asetust püüda.

Näiteks Postimehe lingil on tõenäoliselt palju suurem mõju kui tundmatu ajaveebi lingil.

2. Veebilehe asjakohasus

Linkimise puhul on oluline ka veebilehe sobivus ja relevantsus. Selle kohta, kuidas otsing töötab, on tõendeid Google'i lehel. "Lisaks märksõnade vaatamisele analüüsivad meie süsteemid ka seda, kas sisu on päringu jaoks muul viisil asjakohane. Üks paljudest teguritest, mida selle kindlaks määramiseks kasutame, on mõista, kas teised silmapaistvad veebilehed viitavad sellele sisule."

Oluline on hankida linke veebilehtedelt, mis on teie jaoks asjakohased. Näiteks, kui teil on SEO teenust pakkuv ettevõte ja veebileht, siis ei ole vaja saada linki autoriteetselt veebilehelt jõutreeningu kohta. See ei pruugi paremusjärjestust mõjutada, kuna pole veebilehe sisuga kooskõlas. Palju parem on saada autoriteetselt saidilt link SEO või digitaalturunduse kohta. Mida asjakohasem on link, seda parem on see SEO jaoks.

3. Backlingi paigutus

Linkimise puhul on asukoht veebilehel olulisel kohal. Hea backlink kuvatakse veebilehe põhiosas. Tegelikult on Google'il patent, mis räägib konkreetselt linkide paigutusest. Selles vaadeldakse erinevaid tõenäosusi, et lugeja linki märkab ning lingile klõpsab, olenemata lingi asukohast. Mida suurem on tõenäosus (tavaliselt lehe üleval pool), seda suurem on lingi autoriteet. See tähendab, et lingid külgribal, jalustes või lehe allpool asuvad lingid ei pruugi olla nii palju väärt kui lehe põhiosas olevad lingid.

4. Backlingil olev ankurtekst

Ankurtekst on klõpsatav tekst, mis kuvatakse lingi peal. Ankurtekst on oluline, sest nii otsingumootorid kui ka lugejad kasutavad seda lingitud lehe sisu määramiseks. Seega, mida asjakohasem ja kirjeldavam on ankrutekst, seda parem.

anchor-text-3.jpg

Näiteks ankurtekst "kuidas kohvi säilitada" ütleb Google'ile, et järgnev leht käsitleb kohvi säilitamist. Samal ajal kui üldine ankurtekst nagu „see veebileht”, annab vähe konteksti ega ole kasulik. Heal backlingil on kirjeldav ja asjakohane ankurtekst.

Screenshot 2023-02-21 at 15.17.03.png

5. Nofollow vs follow link

"Nofollow" on lingi atribuut, mis käsib otsingumootoritel väljaminevat linki mitte järgida. Neid kasutatakse tavaliselt siis, kui saidi omanikud soovivad linkida teisele veebisaidile, kuid ei taha vihjata mis tahes tüüpi kinnitusele. Nofollow märget kasutatakse veebilehe lähtekoodis ning see näeb välja selline: rel="nofollow". Nofollow linke ei ole mõistlik kasutada, kuna need ei garanteeri korrektset linkimist, Google'i volituse saamist ega heakskiitu. Seevastu follow lingid on tavalised lingid ilma atribuutideta ning need võivad aidata teil veebilehe nähtavust tõsta. 

Kust saada häid backlinke? Mõned näited kõrge kvaliteediga Eesti veebilehtedest:

Postimees.ee

Postimees.ee veebilehe authority score on 65 ehk antud veebileht on Google silmis usaldusväärne. Postimees.ee veebilehel on võimalik backlinkimist kasutada sisuturunduse näol. Mis tähendab, et kui ostate Postimehelt sisuturundusartikli, siis on võimalik saavutada väga hea backlink. Selleks on vaja kirjutada valmis artikkel vastavalt kriteeriumidele ning esitada pakkumine Postimehe sisuturundusele

Delfi.ee

Delfi.ee veebilehe authority score on 67 ning selle kohta käib sama jutt - Delfist on võimalik saada backlinke läbi sisuturunduse artiklite. Selleks saab kasutada erinevaid väljaandeid, nagu Eesti Päevaleht, Kroonika, Maaleht jne. Valige välja, mis valitud teemaga parasjagu haakub või küsige Delfi Meedialt nõu, millisesse väljaandesse artikkel kõige paremini sobiks. 

WebTailor on sulle abiks backlinkide saamisel ja SEO parandamisel

Kui soovid viia oma backlinkide game'i järgmisele tasemele, siis WebTailor teostab backlinkide auditi ja strateegia, mis annab võimaluse sinu veebilehel Google's paremini esile tulla. Huvi tekkimisel täida ära meie kontaktivorm ning tutvu meie pakutavate SEO teenustega.

Contact hero vector union img

Kontakt

Loome kvaliteetseid veebilehti ning pakume digturunduse täislahendust keskendudes SEO, tasulise reklaami ja e-maili turundusele. Võta meiega ühendust meili teel või

broneeri tasuta 30-minutiline kõne
Grupp

WebTailor on osa DevTailor Groupist, mis arendab mobiilirakendusi, veebirakendusi ja riistvaraprojekte.

Kontakt

Turundus ja müük

ian@webtailor.ee

Make It Bit OÜ

Registrikood

16532093

KMKR nr

EE102519693

Aadress

Valukoja 8/2

Öpiku maja, D

11415 Tallinn

Estonia