← Vaata kõiki postitusi

tehnoloogia

Google My Business konto - tasuta töörist ettevõttele
Ian Leman

Ian Leman

Google My Business - tasuta tööriist Sinu ettevõtte hüvanguks

Maailm muutub iga päevaga järjest digitaalsemaks, seepärast on ettevõtete jaoks oluline veebis silma paista ja igal võimalikul sammul silma paista. Üks olulisemaid tööriistu selle saavutamiseks on Google My Business konto. Selles blogipostituses arutame, miks on Google'i ettevõtte konto omamine firmade jaoks äärmiselt oluline ja kuidas see toimib.

Mis on Google My Business konto?

Google My Business on tasuta tööriist, mis võimaldab ettevõtetel hallata oma kohalolekut Google'i otsingus ja Google Mapsis. Google My Business konto loomisel saavad ettevõtted esitada enda kohta erinevat teavet: nimi, aadress, telefoninumber, veebileht, lahtiolekuajad ja klientide arvustused. See teave kuvatakse siis, kui keegi otsib ettevõtet Google'is või Google Mapsis. Googlel on veel teisigi tööriistu, mille abil saate oma veebilehte optimeerida või jälgida, näiteks Google Lighthouse, Google Search Console ja Google Analytics 4 jne. 

Miks on Google My Business konto oluline?

Esiteks võib Google My Business konto omamine aidata suurendada ettevõtte nähtavust otsingutulemustes. Kui keegi otsib Google'ist ettevõtet, sisaldavad otsingutulemused sageli kaarti, millel on märgitud sarnased ettevõtted ning lisatakse ka sinu oma. Google My Business konto omamine võimaldab ettevõttet sellel kaardil kuvada, mis muudab potentsiaalsete klientide leidmise lihtsamaks. 

Teiseks võib Google My Business konto aidata ettevõttel otsingutulemustes silma paista. Kui keegi otsib Google'ist ettevõtet, kuvatakse otsingutulemustes sageli lehe paremas servas paneel, kus on näha teavet ettevõtte kohta: nimi, aadress, telefoninumber, veebileht ja lahtiolekuajad. Google My Business konto olemasolul saavad ettevõtted juhtida, millist teavet sellel paneelil kuvatakse, tagades  täpsuse ja asjakohasuse. Google'i uuringu kohaselt usaldavad kliendid kaks korda tõenäolisemalt ettevõtteid, millel on täielikud ja täpsed GMB (Google My Business) kirjed. Lisaks saavad 70% klõpsudest ettevõtted, mis ilmuvad 3 parima otsingutulemuse hulgas. See tähendab, et optimeeritud GMB kirje võib aidata ettevõtetel parandada veebis nähtavust ja meelitada ligi rohkem potentsiaalseid kliente.

Kolmandaks võib Google My Business konto aidata ettevõttel veebis oma mainet parandada ja üleüldiselt hallata. Kui keegi jätab Google'is ettevõtte kohta arvustuse, kuvatakse see otsingutulemustes ja paneelil. Neid arvustusi jälgides ja neile vastates saavad ettevõtted parandada oma mainet ja võita potentsiaalsete klientide usaldus. Google'i andmetel peetakse ettevõtteid, kes vastavad oma GMB kirje arvustustele, 1,7 korda usaldusväärsemateks. 

Google My Business konto ülesseadmine on suhteliselt lihtne

Siin on step-by-step juhend, kuidas Google My Business konto üles seada:

  1. samm: minge aadressile google.com/business ja logige sisse oma Google'i kontole.

  2. samm: sisestage oma ettevõtte nimi ja aadress. Kui teie ettevõttel ei ole füüsilist asukohta, mida kliendid saaksid külastada, saate siiski luua Google My Business konto, kuid peate tegema valiku „Lisa teeninduspiirkond”.

  3. samm: valige kategooria, mis teie ettevõtet kõige paremini kirjeldab. See aitab Google'il mõista, millega teie ettevõte tegeleb ja kuvab seda õigetele klientidele.

  4. samm: sisestage oma ettevõtte telefoninumber ja veebisaidi URL.

  5. samm: kinnitage oma ettevõte telefoni, meili või posti teel. Google saadab teile kinnituskoodi, mille peate sisestama, et tõestada, et olete ettevõtte omanik.

  6. samm: kui teie ettevõte on kinnitatud, võite hakata oma Google My Business kontole lisama rohkem teavet (nt lahtiolekuajad, fotod ja arvustused).

Google My Business konto optimeerimine

Google'i ettevõtte kontost maksimumi saamiseks on oluline see otsingu jaoks optimeerida. Siin on mõned näpunäited, mis aitavad teil seda teha: 

  • Hoidke oma ettevõtte teave up to date: veenduge, et teie ettevõtte nimi, aadress, telefoninumber ja veebisaidi URL oleksid asjakohased. 

  • Fotode lisamine: teie ettevõtte fotode lisamine aitab sellel otsingutulemustes silma paista ja muuta selle potentsiaalsetele klientidele atraktiivsemaks. 

  • Arvustustele vastamine: julgustage oma kliente Google'isse arvustusi kirjutama. Lihtsaim viis on lisada oma veebisaidile ja e-posti lõppu link oma Google'i ettevõtte profiilile, millele klikates klient saab jätta vahetu arvustuse oma kogemusest. Nii positiivsetele kui ka negatiivsetele arvustustele vastamine näitab, et hoolite oma klientidest ja võib aidata parandada teie mainet veebis.

Siin on näide heast GMB seadistusest:

Screenshot 2023-02-22 at 17.31.54.png

  • Kinnitage oma ettevõtte andmed: Veenduge, et teie ettevõtte nimi, aadress, telefoninumber ja muud kontaktandmed oleksid õiged ja kinnitatud. Kinnitamise protsessi saate läbi viia Google My Businessi veebipõhises juhtpaneelis või posti teel saadetud kinnituskoodi abil.

  • Lisa täielik ja üksikasjalik ettevõtte kirjeldus: Looge selge ja ligipääsetav ettevõtte kirjeldus, mis sisaldab olulist teavet teie ettevõtte kohta. Selgitage oma tooteid või teenuseid, ettevõtte ajalugu, väärtusi ja muid unikaalseid omadusi.

  • Valige õiged tegevusvaldkonnad: Valige täpsed ja asjakohased ettevõtte kategooriad, mis kirjeldavad teie tegevusvaldkonda kõige paremini. See aitab Google'il mõista, millistele otsingutulemustele teie ettevõte peaks vastama, ning milliste märksõnadega võiks kliendid teid üles leida.

  • Lisage kvaliteetseid fotosid: Lisage oma Google My Businessi kontole kvaliteetsed fotod, mis kajastavad teie ettevõtte välimust, tooteid, teenuseid ja meeskonda. Hoolitsege selle eest, et fotod oleksid selged, hästi valgustatud ja atraktiivsed. Mida rohkem reaktsioone teie pilt Googles saab, seda suurem on ka tõenäosus, et teie ettevõte leitakse üles.

  • Koguge ja vastake klientide tagasisidele: Julgustage oma kliente jätma tagasisidet teie ettevõtte kohta Google'i platvormil. Positiivsete tagasiside sõnumite kogumine aitab suurendada usaldusväärsust ja klientide usaldust teie ettevõtte vastu. Samuti on oluline reageerida klientide tagasisidele, nii positiivsetele kui ka negatiivsetele.

  • Postitage regulaarselt uudiseid ja ettevõttes toimunud uuendusi: Google My Businessi kaudu saate postitada uudiseid, pakkumisi, sündmusi ja muud olulist teavet, mis aitab hoida kliente kursis ettevõttega seotud arengutega. Regulaarne postitamine hoiab teie ettevõtte teavet värskena ja aitab meelitada kliente. Kui viimased postitused on ammusest ajast, siis ei ole klient teadlik ettevõtte toimivusest.

  • Jälgige statistikat ja analüüsige jõudlust: Google My Business pakub statistikat ja jõudlusanalüüsi, mis aitab teil mõista, kuidas teie konto ja postitused toimivad. Analüüsige neid andmeid, et saada teavet külastuste, ülevaadete ja muude oluliste mõõdikute kohta ning kohandage oma strateegiat vastavalt.

 

Soovite abi Google My Business konto ülesseadmisega? WebTailor aitab hädast välja! Võtke meiega ühendust, täites ära kontaktivorm.

Contact hero vector union img

Kontakt

Loome kvaliteetseid veebilehti ning pakume digturunduse täislahendust keskendudes SEO, tasulise reklaami ja e-maili turundusele. Võta meiega ühendust meili teel või

broneeri tasuta 30-minutiline kõne
Grupp

WebTailor on osa DevTailor Groupist, mis arendab mobiilirakendusi, veebirakendusi ja riistvaraprojekte.

Kontakt

Turundus ja müük

ian@webtailor.ee

Make It Bit OÜ

Registrikood

16532093

KMKR nr

EE102519693

Aadress

Laeva 2

Creative Union

10111 Tallinn

Estonia