← Vaata kõiki postitusi

tehnoloogia

Google Analytics 4 seadistamine: UA pealt GA4 peale migreerumine

Ian Leman

Google Analytics 4 seadistamine: Universal Analytics pealt GA4 peale migreerumine

Google Analytics on veebianalüütikateenus, mis võimaldab tänu andmeanalüüsi tööriistadele ja statistikale täita ettevõtte turunduseesmärke. 2023. aasta 1. juuli lõpetatakse andmete kogumine Google Analyticsi eelmise versiooni Universal Analyticsiga (UA) ning minnakse üle uuele versioonile Google Analytics 4 (GA4). Selleks, et sinu ettevõtte veebilehe liikluse andmeid saaks edasi koguda, on oluline valmis saada Google Analytics 4 seadistamine enne seda kuupäeva. Google-l on veel mitmeid tööriistu, millega oma veebilehte optimeerida näiteks Google Lighthouse annab vajalikku infot lehe kiiruse kohta ja Google Search Consoleiga saad oma lehti indekseerida. 

Kuidas vaadata, kas sul on hetkel UA või juba GA4 versioon?

Täitsa võimalik, et sul on Google Analytics 4 seadistamine juba tehtud. Vastuse selle, milline Google Analyticsi versioon sul hetkel kasutuses on, leiad oma Google Analyticsi kontolt, kodulehe koodist või kasutades erinevate tööriistade (näiteks Google Tag Assistant) abi. 

Hea viis versiooni väljaselgitamiseks on jälgida tracking ID-d:

  • Universal Analytics ID algab UA-ga ning lõpeb numbriga (UA-XXXXXXXXX-1).
  • Google Analytics 4 ID-s on aga ainult numbrid (XXXXXXXXX).

Samuti oleneb see sellest, millal sa oma Google Analyticsi paigaldasid:

  • Kui sa paigaldasid selle enne 14.11, 2020, siis arvatavasti on sul kasutusel Universal Analytics ning pead migreeruma üle GA4-le
  • Kui sa paigaldasid selle peale 14.11, 2020, siis on tõenäoline, et sa kasutad juba Google Analytics 4 ning sel juhul ei pea sa midagi tegema

Siit leiad täpsemad juhised, kuidas Google Analyticsi versiooni vaadata.

Mis on Google Analytics 4 ning miks see kasutusele võtta?

Google Analytics 4 ehk GA4 on Google Analyticsi uus versioon, mis on uue põlvkonna rakendusanalüütika. Üleminek UA-lt GA4-le toob kaasa mitmeid muudatusi, kuid toome välja GA4 peamised eelised:

1. Parem andmeanalüüs

GA4 kogub nii veeblehe kui ka rakenduse andmeid, mis aitab paremini mõista kliendi teekonda. Tänu sellele saate terviklikuma ülevaate kliendi teekonnast. Esimest korda on võimalik mõõta klientide teekondi, mis hõlmavad seadmeid ja platvorme, ning saada ühtne pilt sellest, kuidas teie kasutajad teie sisuga suhestuvad. Näiteks kui lubate kasutada User-ID-d, saab Analytics mõõta teekondi, mis hõlmavad külastusi teie mobiili lehel ja konversiooni teie rakenduses. Loe lisaks siit, kuidas User-ID abil tegevust platvormide vahel mõõta.

2. Tänu GA4-le on võimalik andmetega katsetada

Selle käigus on võimalik avastada ka oma ettevõtte jaoks ainulaadseid teadmisi. Uus Explorationsi tööruum aitab teil oma andmeid uurida ja teha võrdlusi lisaks sellele, mida näete oma standardses Google Analytics Firebase'i aruandluses, kasutades mitmeid meetodeid, näiteks:

  • Closed funnels (suletud lehtrid): Visualiseeri kasutajate samme, keskendudes nende teekonna igale osale, et saaksite oma konversioonimäärasid parandada. Loe rohkem siit.
  • Free-form exploration (vabas vormis uurimine): Saa lisateavet selle kohta, mis on teie kasutajatele oluline, kasutades andmete visualiseerimise tööriistu, mis annavad teile veelgi sügavama ülevaate erinevates kasutajasegmentides toimuvast. Loe rohkem siit. Segment overlap (segmentide kattumine): Vaata, kuidas erinevad kasutajasegmendid üksteisega ristuvad, et mõõta ja määrata peamisi sihtgruppe. Loe rohkem siit
  • Path exploration (teelkonna uurimine): Mõista toiminguid, mida kasutajad funnelis erinevate etappide vahel teevad, et selgitada välja, miks kasutajad konversiooni tegid või mitte. Loe rohkem siit.

 

3. GA4 aitab kiiresti hankida vajalikud vastused

Uus otsingukogemus ja lihtsustatud navigeerimismenüü hõlbustavad aruannete päringute esitamist ja teie jaoks kõige olulisemate statistikate esitamist.

4. Võimalus jätkata Firebase'i kasutamist

Kasuta Firebase'is kõiki samu võimsaid rakenduste analüüsivõimalusi. Lisaks nendele lisavõimalustele saad jätkuvalt kasutada kõiki oma Firebase'i lemmikfunktsioone, sealhulgas tasuta ja piiramatut sündmuste aruandlust. Täiendamine ei mõjuta ajaloolisi andmeid ega aruandeid.

Miks on mõistlik teha Google Analytics 4 seadistamine ära juba praegu?

Kui teil on hetkel UA versioon, siis teil tuleb kiiremas korras  teha ära Google Analytics 4 seadistamine. Mida varem te sellele üle lähete, seda rohkem on teil GA4-s andmeid ja statistikat.

Alusta Google Analytics 4 kasutamist juba täna, et saada täielik ülevaade tarbijate käitumisest nii veebis kui ka rakendustes, kasutades UA versiooniga kogutud andmeid. Täiustatud masinõppe funktsioonid, toimiv aruandlus ja uued integratsioonid aitavad teil kohaneda areneva privaatsus- ja tehnoloogiamaastikuga, tänu millele saate koguda ja analüüsida endale vajalikku teavet.

Kuidas seadistada Google Analytics 4?

Need tegevused on mõeldud igaühele

1. Vaata üle oma konto struktuur (Jätke see samm vahele, kui teil on üks veebileht ja/või üks rakendus)

2. Loo GA4 atribuut ja andmevoog GA4 tööriista seadistamine

3. Kogu veebilehe ja rakenduse andmeid (loe rohkem) Nõutav, kui GA4 Setup Assistant ei saanud teie tag'e uuesti kasutada

4. Lülita Google'i signaalid sisse (loe rohkem) Nõutav uuesti turundamise ja aruandluse jaoks

5. Seadista konversioonid Eesmärkide migratsioonitööriist Kasuta tööriista või seadista konversioonid manuaalselt

6. Lisa kasutajaid Kasutaja migratsioonitööriist Kasuta tööriista või lisa kasutajaid manuaalselt

Järgnevad tegevused on mõeldud turundajatele

7.Google Adsi linkimine Google Adsi linkide migratsioonitööriist Kasuta tööriista või loo uued Google Adsi lingid

8. Vii sihtgrupid üle (loe rohkem) või loo uued sihtgrupid

9. Kontrolli oma konversioone (loe rohkem)

10. Impordi konversioonid Google Adsi (loe rohkem)

11. Lisa Analyticsi sihtgrupid kampaaniasse või remarketingi (loe rohkem)

Loe rohkem GA4-le migreerumise kohta siit.

Soovid abi Google Analytics 4 seadistamise osas?

Me täitsa usume, et antud üleminekuprotsess UA-lt GA4-le võib tunduda tülikas ja aeganõudev. Selleks, et sa saaksid oma väärtuslikku aega ja närve kokku hoida, pakub veebiarenduse ja digitaalturunduse agentuur WebTailor sulle Google Analytics 4 seadistamise lahendust. Teeme kogu töö sinu eest ära ning aitame sul enneaegselt Google Analyticsi uuele versioonile üle minna.

Contact hero vector union img

Kontakt

Loome kvaliteetseid veebilehti ning pakume digturunduse täislahendust keskendudes SEO, tasulise reklaami ja e-maili turundusele. Võta meiega ühendust meili teel või

broneeri tasuta 30-minutiline kõne
Grupp

WebTailor on osa DevTailor Groupist, mis arendab mobiilirakendusi, veebirakendusi ja riistvaraprojekte.

Kontakt

Turundus ja müük

ian@webtailor.ee

Make It Bit OÜ

Registrikood

16532093

KMKR nr

EE102519693

Aadress

Valukoja 8/2

Öpiku maja, D

11415 Tallinn

Estonia